5 ~ "Van rend, azaz halhatatlanság. Hogy órarendszerünket személyes szándék húzta föl." ~ "... a Teremtő trónusához száguldhat a tekintet."

  5 "Tíz mondatban az olvasó elé helyezzük azt a legalább tízezer bölcseleti műből fölterebélyesedett elméletet, a mind a...

2024/01/22

A filozófia kórusa ( χορωδία της φιλοσοφίας ) 105. ~ "Ha aztán a harmadik rejtélyben sem használható, akkor legyen ő botrány és gonosztevő."

 "Ha aztán a harmadik rejtélyben sem használható, akkor legyen ő botrány és gonosztevő."

 

 

"Amikor a Megváltó ezeket mondta, János sietett előre, és így szólt: 

 - Uram, ne neheztelj, ha megkérdezlek; mert mostantól kezdve kikérdezlek majd minden felől azzal kapcsolatban, hogy az emberiségnek hogyan hirdessük ki. Ha aztán én ennek a testvérnek egy rejtélyt adok a kezdő rejtélyekből, melyek az első, külső térben vannak, majd további rejtélyeket adok neki, és ő nem úgy cselekszik, ahogyan az a mennyek birodalmához méltó, akarod-e, hogy engedjük őt továbbmenni a második tér rejtélyeihez? 

Esetleg megnyerjük ennek a testvérnek a lelkét, ő megfordul, megbán és örökli a világosságbirodalmat. Szeretnéd-e, hogy továbbengedjük őt a második tér rejtélyeihez, vagy sem? 

És a Megváltó felelt, és azt mondta Jánosnak: 

- Ha olyan testvér az, aki nem színlel, hanem igazán vágyik Istenre, s ha már sokszor odaadtátok neki a kezdő rejtélyeket, ő pedig a sorserők kényszere miatt nem viselkedett a világosság rejtélyeihez méltón, akkor bocsássatok meg neki, engedjétek át, és adjátok oda neki a második tér első rejtélyét. Talán megnyeritek ennek a testvérnek a lelkét.  

Ha pedig nem viselkedett méltón a világosság rejtélyeivel szemben, mindenféle áthágásokat és bűnöket követett el, azután viszont megtért és komolyan megbánta, az egész világról lemondott, a világ minden bűnét abbahagyta, ti pedig biztosan tudjátok, hogy ő nem színlel, hanem igazán Istent kívánja, akkor újra forduljatok őhozzá, bocsássatok meg neki, engedjétek átmenni és adjátok meg neki az Első Rejtély második terének második rejtélyét. Talán így megnyeritek ennek a testvérnek a lelkét, és ő örökli a világosság országát. 

Ha pedig újra méltatlanul cselekedett a rejtélyekkel szemben, áthágásokat és mindenféle bűnt követett el, ezután pedig újra megtért, mélységes megbánással lemondott az egész világról és minden ebben lévő anyagról, abbahagyta a világ bűneit, úgy hogy igazán tudjátok, hogy nem tetteti magát, hanem valóban Istenre vágyik, akkor újra forduljatok őhozzá, bocsássatok meg neki, fogadjátok el a bűnbánatát, mivel az Első Rejtély irgalmas és megszán. Engedjétek ezt az embert tovább haladni, és adjátok meg neki egymás után a három rejtélyt az Első Rejtély második teréből. 

Ha ez az ember ettől a pillanattól kezdve áthágásokat követ el és sokszorosan vétkezik, akkor ne bocsássatok meg neki és ne fogadjátok el a bűnbánatát, mert tinálatok ő botrány és gonosztevő. 

 

( Ha jól értjük, a beavatásnak működnie kell, ha nem működik, nem az "eljárásban" van a hiba, hanem az "anyagban".

"Ha méltó rá az a ház, rászáll békétek, ha nem, békétek visszaszáll rátok. Ha valaki nem fogad be benneteket, sem nem hallgat szavatokra, hagyjátok ott a házát, sőt a várost is, és még a port is rázzátok le a lábatokról! Bizony mondom nektek: Szodoma és Gomorra földjének tűrhetőbb lesz a sorsa az ítélet napján, mint annak a városnak!" ( Mt 10, 13-15 )  

( καὶ ἐὰν μὲν ᾖ ἡ οἰκία ἀξία, ἐλθάτω ἡ εἰρήνη ὑμῶν ἐπ’ αὐτήν · ἐὰν δὲ μὴ ᾖ ἀξία, ἡ εἰρήνη ὑμῶν πρὸς ὑμᾶς ἐπιστραφήτω.

καὶ ὃς ἂν μὴ δέξηται ὑμᾶς μηδὲ ἀκούσῃ τοὺς λόγους ὑμῶν, ἐξερχόμενοι ἔξω τῆς οἰκίας ἢ τῆς πόλεως ἐκείνης ἐκτινάξατε τὸν κονιορτὸν τῶν ποδῶν ὑμῶν.
ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἀνεκτότερον ἔσται γῇ Σοδόμων καὶ Γομόρρων ἐν ἡμέρᾳ κρίσεως ἢ τῇ πόλει ἐκείνῃ. ))


Mert bizony mondom nektek: Ez a három rejtély tanúskodik az ő utolsó bűnbánatáról, s ha ez a bűnbánata nincsen meg már neki, akkor bizony mondom nektek, ez az emberlélek ettől a pillanattól kezdve nem vetődik vissza a magasabb világokhoz, hanem a sárkány lakásaiban lesz a külső sötétségben. 

Mert az ilyen emberek lelkeire vonatkozóan mondtam nektek egykor a példázatot: 

„Ha a te atyádfia vétkezik ellened, menj és dorgáld meg őt négyszemközt: ha hallgat rád, megnyerted a te atyádfiát. Ha pedig nem hallgat rád, végy magad mellé még egyet. Ha sem arra, sem terád nem hallgat, vidd a gyülekezet elé. Ha a gyülekezetre sem hallgat, akkor legyen előtted mint a pogány és bosszantó." 

Ez azt jelenti: ha az első rejtélyben nem használható, akkor adjátok neki a másodikat. 

Ha a másodikban sem használható, akkor adjátok neki mind a három rejtélyt, amelyek a közösségre [εκκλησια] vonatkoznak. 

Ha aztán a harmadik rejtélyben sem használható, akkor legyen ő botrány és gonosztevő. 

Az ige pedig, amit szintén mondtam, hogy „két vagy három tanú vallomásával erősíttessék meg minden szó", azt jelenti: A három rejtély tanúskodni fog az ő utolsó bűnbánatáról. És bizony mondom nektek, ha ez az ember megbán, akkor sem tud megbocsátani neki egyetlen rejtély sem, sem a bűnbánatát nem hallgatja meg és nem fogadja el egyetlen rejtély sem az Első Rejtély első rejtélye kivételével és a Kimondhatatlan rejtélye kivételével. Csakis azok fogadják el és bocsátják meg annak az embernek a bűnbánatát, mert ezek a rejtélyek igazán tele vannak kegyelemmel és irgalommal, és mindig készek megbocsátani. ( Pistis Sophia, 105. fejezet )

https://boatswain69.blogspot.com/2023/01/gnosztikus-irodalom-lxxxiv-xliv-halaado.html

 

"(...) az igazi menyasszony, az Ecclesia, a vőlegényt éppen ragyogónak akarja látni maga fölött. Ő vőlegény igazságosságának alávetettje. ( Odo Casel, Az Egyház misztériuma, 85 )

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése