"Ki kényszeríti az embert vétkezni?"
"Ezután a Megváltó folytatta, és azt mondta nekik:
- Ha elmentek a városokba, vagy birodalmakba vagy országokba, akkor először azt hirdessétek nekik:
„Kutassatok szüntelenül és lankadatlanul, míg meg nem találjátok a világosság rejtélyeit, melyek elvezetnek benneteket a világosságbirodalomba!"
Mondjátok nekik:
„Őrizkedjetek a tévtanoktól! Mert sokan jönnek majd az én nevemben, és azt mondják, hogy Én vagyok, holott nem Én vagyok; és sokakat félrevezetnek majd".
Akik azonban hozzátok jönnek, bennetek hisznek és meghallgatnak titeket, valamint a fényrejtélyekhez méltóan cselekednek, azoknak adjátok át a világosság rejtélyeit és ne rejtsétek el előlük. Akik a magasabb rejtélyekre méltók, azoknak azokat adjátok. Akik az alacsonyabb rejtélyekre méltók, azoknak azokat adjátok. És semmit se rejtegessetek előlük.
A halottakból való feltámasztást és a betegek gyógyítását azonban ne adjátok senkinek sem, se ne oktassatok senkit se azokra; mert ez a rejtély és ennek minden felhívása az archonoké.
Ezért senkinek se adjátok azt, míg meg nem erősítettétek a hitet az egész világon.
Hogy amikor a városokba vagy országokba mentek, és nem fogadnak be titeket, vagy nem hisznek nektek és nem hallgatnak rátok, akkor azokon a helyeken felélesszétek a halottakat és meggyógyítsátok a bénákat, a vakokat és sok betegséget ott. És ezek miatt aztán hiszik nektek, hogy a mindenség Istenét hirdetitek, és elhiszik nektek amit mondotok.
Ezért adtam hát nektek ezt a rejtélyt: hogy a hitet megalapozzátok az egész világon. Amikor a Megváltó ezt mondta, folytatta beszédét, és azt mondta Máriának:
- Hallgass ide, Mária, azt kérdezted, ki kényszeríti az embert vétkezni;
hallgasd tehát:
Amikor egy gyerek megszületik, akkor az ereje kevés
, a lélek is gyenge őbenne
, és az ellenségszellem [ellenzékszellem, vádoló] is gyenge őbenne.
Szóval ez a három gyenge, anélkül, hogy valamelyikőjük csak valamit is tudatosan észlelne [képviselne, megértene], jót vagy rosszat, a feledés nyomasztó terhe miatt, mely nagyon nehéz.
Továbbá a test is gyenge, és a gyerek az archonok világának anyagával táplálkozik. Az ő ereje az ezekben a táplálékokban lévő erőket vonja magához, lelke az ezekben a táplálékokban lévő lelkesülést, és az ellenzék-szellem az ezekben a táplálékokban lévő vágyakat és rosszat, vagyis mindegyik a maga részét vonja magához.
A test azt az anyagot veszi fel, amely a táplálékokban öntudatlan.
A sors viszont semmit sem vesz magához ezekből a táplálékokból, mert azokkal nincsen elkeveredve, hanem úgy megy ki a világból, ahogyan bejött.
És lassan növekszik az erő, a lélek és az ellenzékszellem.
És mindegyikőjük észlel a természetének megfelelően.
Az erő észlelőképessége a világosságot keresi a magasságban.
A léleknek ellenben az az észlelőképessége, hogy az igazságosság területét keresse, amely azonban el van keveredve, mert a keveredés helye.
Az ellenzékszellem pedig mindenre törekszik [azt keresi], ami gonoszság, vágy és bűn.
A test nem tud észlelni, ha nem vesz fel erőt az anyagból.
Ez a három tehát így észlel, mindegyik a természetének megfelelően.
És a kiegyenlítő igazságosság rábizonyítói [emlékeztetők] utasítást adnak a szolgáiknak az emberek kísérésére, hogy tanúi legyenek az emberek minden bűnének és meghatározzák, hogyan büntessék meg őket az ítéleteknél.
És az ellenzékszellem felfigyel erre, észrevesz minden bűnt és rosszat, amit a nagy sorserők archonjai a lélek számára elrendeltek, és mindezzel bántalmazza a lelket.
És a belső erő a lelket a világosság helyeinek és a mindenség Istenének a keresésére unszolja.
Az ellenzékszellem meg arra csábítja a lelket, hogy minden helytelen tettét, minden szenvedélyét és minden bűnét állandóan cselekedje; ez a szellem állandó ellenségként van a lélekhez kapcsolva, hogy szüntelenül ösztönözze a lelket a bűn és a gonoszság cselekvésére; és arra buzdítja a megtorlás szolgáit, hogy tanúi legyenek a bűnöknek, amiket a lélekkel tétet. Sőt, ha éjjel vagy nappal a lélek pihenni szeretne, akkor álmokkal és világi vágyakkal zaklatja, és arra ösztönzi, hogy a világ dolgaira vágyjon. Szóval a lelket abba hajszolja, amit az archonok parancsoltak neki, és a lélek ellensége lesz, mert azt téteti vele, ami a léleknek nem tetszik.
("Vedd el a kísértéseket, és senki sem fog
megmenekülni." ( Remete Szent Antal )
A kísértések rendkívül fontosak, olyasmi mint az idő, amire sok időt szánsz az fontos neked, amiért hajlandó vagy sokat szenvedni az értékes számodra, az irigység legyőzése is hasonlóképp működik, miközben "harcolsz" ellene megtudod ki vagy, s ha legyőzöd új, egy másik emberként fogsz kikerülni a küzdelemből.
"Ó szerencsés vétek, mely ilyen és ily nagy Megváltót érdemelt." ( Exultet )
( https://boatswain69.blogspot.com/2020/09/170-ev-harag.html ))
Nos, Mária, ez valóban ellensége a léleknek, és ez kényszeríti a lelket, míg el nem követett minden bűnt.
Ha aztán ennek az embernek az ideje beteljesedett, akkor először a sors jön elő, és az embert elvezeti a halálhoz az archonok és azok kötelei szerint, amelyekkel a sorserőkhöz van kötve.
Ezután az igazságosság rábizonyítói [emlékeztetők] jönnek, és a lelket kivezetik a testből.
Ezek a bizonyítók vagy átvevők ezután három napot töltenek azzal, hogy ezzel a lélekkel minden területen keringjenek és a világ minden eonjához elküldjék.
Az ellenzékszellem ( κατήγορος ) és a sors ( μοίρα ) követi a lelket, míg az erő visszatér a világosság Szüzéhez.
Három nap után aztán az emlékeztetők [átvevők] ezt a lelket levezetik a káosz Amentijéhez. Amikor pedig leviszik a káoszhoz, átadják a megbüntetőknek.
Az emlékeztetők [átvevők, kézbesítők] aztán visszatérnek az ő területeikre, az archonoknak a lélek kilépésével kapcsolatos feladatának megfelelően.
És az ellenzékszellem a lélek ellen fog tanúskodni és továbbvezeti őt az általa [a lélek által] elkövetett, holott az ellenzékszellem által kezdeményezett bűnöknek megfelelő megtorlás szerint.
És az ellenzékszellem nagy ellensége a léleknek.
Ha pedig a lélek maga mögött hagyta az elkövetett bűnök szerinti büntetést a káoszban, akkor az ellenzékszellem kivezeti őt a káoszból, mert őhozzá kapcsolódik, és elvezeti mindenhová, ahol a bűnöket rábizonyítja, és kivezeti őt az archonok középső útján.
Ha pedig a lélek az archonokhoz jut, akkor azok megkérdezik tőle a sors rejtélyeit.
Ha ő ezeket nem találta meg, akkor megkérdezik az ő sorsát.
És az archonok megbüntetik a lelket az általa elkövetett bűnök szerint. A büntetéseket majd a mindenség magyarázatánál mondom meg nektek.
Ha e lélek megbüntetése a közép archonjainak törvényszékeinél befejeződött, akkor az ellenzékszellem a lelket kivezeti a közép archonjainak minden területéről, és a Nap világossága elé viszi az első ember, Jeu parancsa szerint, a bírónő elé, a világosság Szüze elé viszi.
Ő megvizsgálja ezt a lelket, és bűnös léleknek találja: és ekkor beletaszítja világosságerejét, hogy a testét és a tudat részvételét helyreállítsa; erről is a mindenség magyarázatánál beszélek majd veletek.
És a világosság Szüze lepecsételi ezt a lelket és átadja egyik továbbvezetőjének, és olyan testbe nyomatja, amely megfelel elkövetett bűneinek.
És bizony el nem engedik ezt a lelket a testek váltakozásából, míg be nem fejezte az utolsó fordulatát, ahogyan megérdemelte.
Mindezeknek a dolgoknak a mibenlétét és a testek fajtáját, amelyekbe taszítják őket, minden lélek bűnének megfelelően, megmondom majd nektek, amikor a mindenség kibontakozását [keletkezését] magyarázom." ( Pistis Sophia, 111. fejezet )
https://boatswain69.blogspot.com/2023/01/gnosztikus-irodalom-lxxxvii-xlvii.html
"Ó szerencsés vétek, mely ilyen és ily nagy Megváltót érdemelt." ( Exultet ) |
Démont Daimónnal lehet legyőzni...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése