"Ha nem követed a parancsot beteg vagy és haszontalan."
ἀθέτησις μὲν γὰρ γίνεται προαγούσης ἐντολῆς διὰ τὸ αὐτῆς ἀσθενὲς καὶ ἀνωφελές,
Ha követed..., akkor is. Mert szükséges még valami:
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/kulsodleges-huseg-nem-huseg.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/ha-egyetlenegy-csillag-hianyzik-nepemet.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/a-lelek-gyumolcsei-ii-szolgaltunk-ix.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/huseg-ii-4-szint-nincs-gyokeruk.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/akinek-jo-ami-nem-szep-tuzhelyemnel.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/hova-vagy-csak-elerhet-e-iii-szoba.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/vallalom-visszavonhatatlan-szemelyes.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/ha-mag-el-nem-hal-es-mindig-aldon-es.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/en-en-en-az-orok-farosz-maga-o-nezi.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/12/gnosztikus-irodalom-xxiv-nag-hammadi-az.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/04/erzekeny-planta-kert-iv-voltak-az.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/az-orok-farosz-maga-o-nezi-vihart-s-nem.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/a-huseg-iv-4-szint-csendes-osveny.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/tedd-konnyuve-ennekem-ezt-nehez-huseget.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/06/a-megvaltas-uj-kezdet-xi-mezei-juhar.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/a-lelek-gyumolcsei-szolgaltunk-v.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/nagyon-jo-itt-nekem-ram-mindenki.html
https://boatswain69.blogspot.com/2020/07/meddig-tart-egy-pillanat-ki-szamit.html
https://boatswain69.blogspot.com/2021/10/ha-nem-volnek-javithatatlan-mar-reges.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/02/onmagam-megsokszorozodasa-iv-vegso.html
https://boatswain69.blogspot.com/2023/07/ii-kolbe-12-clausura-az-isten-emberevo.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/10/x-esszenusok-kulonuljetek-el-iii-lam.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/02/kilencedik-fok-hat-figyeljetek-ream-es.html
https://boatswain69.blogspot.com/2020/08/mindez-ugyanolyan-ma-mint-tegnap-regi.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/02/onmagam-megsokszorozodasa-iii-vegso.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/12/gnosztikus-irodalom-lxi-xviii-13-14.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/09/ii3-az-eretnek-right-is-right-ii.html
https://boatswain69.blogspot.com/2021/08/patmosz-iii-divinatorikus-megertes.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/02/otodik-fok-csak-ringatozni-mint-tenger.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/huseg-i-4-szint-barataimnak-nevezlek.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/03/kotelessegtan-iii-lehete-az-hogy-valaki.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/o-crux-benedicta-winnerek-utja-vi.html
https://boatswain69.blogspot.com/2023/03/ix-kozel-van-hozzad-az-ige-szadban-es.html
https://boatswain69.blogspot.com/2023/07/kertesznek-lenni-szep-s-dicso-dolog-i.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/11/az-alvilag-homalyaban-mindegyik_20.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/tanuskodj-egyedul-legy-hu-mindhalalig.html
https://boatswain69.blogspot.com/2023/02/leteznek-bizonyos-lelkes-sztelere.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/10/numinozum-i-violent-ferment-i-simoni.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/05/meg-tudnad-mondani-miert-szem-vagyok-ii.html
https://boatswain69.blogspot.com/2022/12/gnosztikus-irodalom-xxvi-nag-hammadi-az.html
A harmadik út..., a hűségé, a Szolgáé. ( Mint az Ötödik pecsétben:
"Gyurica elővette a mellényzsebéből az óráját, és rápillantott: – Hát kérem! Öt perce van arra, Kovács úr, hogy eldöntse, hogy Tomoceuszkakatiti akar lenni vagy Gyugyu!
– Hogyhogy öt perc? – nézett rá az asztalos.
– Úgy, ahogyan mondom! Az öt perc leteltével maga meghal, a következő tíz másodperc múlva már fel is támadt, méghozzá vagy Tomoceuszkakatiti bőrében vagy a Gyugyuéban. Érti most már? Tessék választani lelkiismerete szerint!
– Ne butáskodjon, Gyurica szaki…!
– Nem érti?
– Nem…
– Hát akkor figyeljen ide! Én vagyok a jóisten, és itt ülök magával… Jó, rendben van! Nem vagyok a jóisten, hanem én vagyok a mindentudó Csurubá, és azt mondom magának: hatalmamban áll téged meghalatni öt perc múlva és feltámasztani rögtön utána. De annak támadsz majd fel, amit most, amíg élsz, magad választasz. Tetszik érteni? Tehát jól fontolj meg mindent, becsületed, lelkiismereted, emberséged, itt-ott kinyilvánított szavaid és a többi szerint! Tehát mondd meg: minek akarsz feltámadni, zsarnoknak vagy rabszolgának? Tertia non datur!
( Van harmadik..., később még kitérünk rá... )
– Az mi? – kérdezte Béla kolléga.
– Harmadik lehetőség nincs! – mondta az ügynök, és rövid, elismerést váró pillantást vetett Gyuricára.
– Ilyen nincs! – mondta az asztalos.
– Milyen?
– Ilyen, amit maga mond…
Az ügynök közbeszólt: – Ilyen! Hogy maga a Csiribiri-Csurubá! Ilyen nincs! Tetszik érteni?
Gyurica elmosolyodott, és úgy nézett az ügynökre: – Az lehet! De amit kérdeztem, az van!" ( Sánta Ferenc: Ötödik pecsét )
"Az történt azután, amikor a Megváltó ezeket mondta a tanítványainak, hogy Mária felelt, azt mondván Jézusnak:
- Uram, azt hallottam tőled, hogy akik a Kimondhatatlan rejtélyeiből vagy az Első Rejtély rejtélyeiből kapnak, azok fénysugarakká és világosságáramlattá válnak, és áthatolnak minden területen, míg el nem érik örökségük területét."Melkhisédek megbízottai követik és vezetik őket a világosság Szüze elé..."
A Megváltó, felelvén, azt mondta Máriának:
- Ha a rejtélyt még életük folyamán kapják, akkor testük elhagyásánál fénysugarakká és világosságáramokká válnak, és áthatolnak minden területen, míg el nem jutnak örökségük helyére.
Ha azonban bűnösök, és testüket elhagyják, mielőtt megbánáshoz jutottak volna, és elvégzitek értük a Kimondhatatlan rejtélyét, hogy az megváltsa őket minden büntetéstől, és tisztességes testbe taszíttassanak, mely megjavul és örökli a fénybirodalmat, vagy a világosság utolsó rendjébe vitetik, akkor az ilyen lelkek nem képesek áthatolni a területeken, mert a rejtélyt nem maguk végezték el, hanem Melkhisédek megbízottai követik és vezetik őket a világosság Szüze elé.
És olykor az archonbírók szolgái sietnek fogadni és egymásnak átadni ezeket a lelkeket, míg a világosság Szüze elé nem vezették őket." ( Pistis Sophia, 129. fejezet )
https://boatswain69.blogspot.com/2023/01/gnosztikus-irodalom-xcviii-lvii-daimon.html
https://boatswain69.blogspot.com/2023/01/gnosztikus-irodalom-c-lix-daimon-4.html
"Melkhisédek megbízottai követik és vezetik őket a világosság Szüze elé..." |
"1Ez a Melkizedek – Sálem királya és a fölséges Isten papja – eléje ment a királyok legyőzése után hazatérő Ábrahámnak, és megáldotta. 2Ábrahám tizedet adott neki mindenből. A neve azt jelenti, hogy az igazságosság királya. Azonkívül Sálem királya volt, vagyis a békesség királya. 3Nem ismerjük apját, anyját, családfáját, sem napjainak kezdetét vagy életének végét. Így az Isten Fiához hasonlítva marad pap mindörökké. 4Gondoljátok meg, milyen nagy ember az, akinek ősatyánk, Ábrahám tizedet adott a zsákmány javából. 5Lévi fiainak, mivel papi tisztet viselnek, szintén megvan a törvényes joguk rá, hogy a néptől, vagyis testvéreiktől, akik Ábrahám leszármazottai, tizedet szedjenek. 6Ő viszont, aki nem az ő nemzetségükből származott, Ábrahámtól kapta a tizedet, és megáldotta azt, akinek az ígéret szólt. 7Kétségtelen azonban, hogy a magasabb rangú áldja meg az alacsonyabb rangút. 8Itt halandó emberek szednek tizedet, ott meg az, akiről tanúsítják, hogy él. 9Sőt Ábrahámra való tekintettel mondhatjuk, hogy Lévi is, aki tizedet szed, szintén fizetett tizedet, 10hiszen jelen volt őse ágyékában, amikor Melkizedek találkozott vele. 11Ha a levita papság, amelynek szolgálata idején a nép a törvényt kapta, elvezetett volna a tökéletességre, mi szükség lett volna még rá, hogy más főpap jöjjön, Melkizedek rendje szerint, nem pedig Áron nemzetségéből? 12A papság megváltozásával azonban szükségképpen megváltozott a törvény is. 13Akiről ugyanis ezeket mondjuk, az más törzsből való, amelyből senki sem szolgált az oltárnál. 14Hiszen köztudomású, hogy Urunk Júda törzséből származott, e törzzsel kapcsolatban pedig nem beszélt Mózes a papságról. 15Még világosabb ez, hogyha Melkizedek módjára egy más pap lép föl, 16aki nem a testi leszármazás törvénye alapján lett azzá, hanem a halhatatlan élet erejéből. 17A tanúság ugyanis így szólt róla: „Te pap vagy mindörökké Melkizedek rendje szerint.” 18Ám ezzel a korábbi törvény megszűnt mint hatástalan és erőtlen, 19a törvény tudniillik nem vezetett el a tökéletességre, csak előkészítője volt egy jobb reménynek, amely közelebb visz az Istenhez. 20Annál is inkább, mivel ez nem történt eskü nélkül. 21Amazok eskü nélkül lettek pappá, ő azonban annak erejével, aki így szólt hozzá: Megesküdött az Úr és nem bánja meg: te pap vagy mindörökké. 22Ennek megfelelően Jézus egy kiválóbb szövetség kezese lett. 23Azonkívül ők nagy számban voltak papok, mivel a halál következtében nem maradhattak meg. 24Ő viszont örökre megmarad, s így papsága örökké tart. 25Ezért mindörökre üdvözítheti is azokat, akik általa járulnak az Isten elé, hiszen örökké él, hogy közbenjárjon értünk. 26Ilyen főpap kellett nekünk: szent, ártatlan, feddhetetlen, a bűnösöktől elkülönített, aki fölségesebb az egeknél. 27Ő nem szorul rá, mint a többi főpap, hogy naponként először a saját vétkeiért mutasson be áldozatot, s csak azután a nép bűneiért. Egyszer s mindenkorra megtette ezt, amikor magát feláldozta. 28A törvény tehát gyarló embereket rendelt főpappá, az eskü szava azonban, amely a törvényt követte, magát az örökre tökéletes Fiút."( Zsid 7,1-28 )
1 Οὗτος γὰρ ὁ Μελχισέδεκ, βασιλεὺς Σαλήμ, ἱερεὺς τοῦ θεοῦ τοῦ ὑψίστου, ὁ συναντήσας Ἀβραὰμ ὑποστρέφοντι ἀπὸ τῆς κοπῆς τῶν βασιλέων καὶ εὐλογήσας αὐτόν,
2 ᾧ καὶ δεκάτην ἀπὸ πάντων ἐμέρισεν Ἀβραάμ, πρῶτον μὲν ἑρμηνευόμενος βασιλεὺς δικαιοσύνης ἔπειτα δὲ καὶ βασιλεὺς Σαλήμ, ὅ ἐστιν βασιλεὺς εἰρήνης,
3 ἀπάτωρ, ἀμήτωρ, ἀγενεαλόγητος, μήτε ἀρχὴν ἡμερῶν μήτε ζωῆς τέλος ἔχων, ἀφωμοιωμένος δὲ τῷ υἱῷ τοῦ θεοῦ, μένει ἱερεὺς εἰς τὸ διηνεκές.
4 Θεωρεῖτε δὲ πηλίκος οὗτος ᾧ δεκάτην Ἀβραὰμ ἔδωκεν ἐκ τῶν ἀκροθινίων ὁ πατριάρχης.
5 καὶ οἱ μὲν ἐκ τῶν υἱῶν Λευὶ τὴν ἱερατείαν λαμβάνοντες ἐντολὴν ἔχουσιν ἀποδεκατοῦν τὸν λαὸν κατὰ τὸν νόμον, τοῦτ’ ἔστιν τοὺς ἀδελφοὺς αὐτῶν, καίπερ ἐξεληλυθότας ἐκ τῆς ὀσφύος Ἀβραάμ ·
6 ὁ δὲ μὴ γενεαλογούμενος ἐξ αὐτῶν δεδεκάτωκεν Ἀβραάμ, καὶ τὸν ἔχοντα τὰς ἐπαγγελίας εὐλόγηκεν.
7 χωρὶς δὲ πάσης ἀντιλογίας τὸ ἔλαττον ὑπὸ τοῦ κρείττονος εὐλογεῖται.
8 καὶ ὧδε μὲν δεκάτας ἀποθνῄσκοντες ἄνθρωποι λαμβάνουσιν, ἐκεῖ δὲ μαρτυρούμενος ὅτι ζῇ.
9 καὶ ὡς ἔπος εἰπεῖν, δι’ Ἀβραὰμ καὶ Λευὶ ὁ δεκάτας λαμβάνων δεδεκάτωται,
10 ἔτι γὰρ ἐν τῇ ὀσφύϊ τοῦ πατρὸς ἦν ὅτε συνήντησεν αὐτῷ Μελχισέδεκ.
11 Εἰ μὲν οὖν τελείωσις διὰ τῆς Λευιτικῆς ἱερωσύνης ἦν, ὁ λαὸς γὰρ ἐπ’ αὐτῆς νενομοθέτηται, τίς ἔτι χρεία κατὰ τὴν τάξιν Μελχισέδεκ ἕτερον ἀνίστασθαι ἱερέα καὶ οὐ κατὰ τὴν τάξιν Ἀαρὼν λέγεσθαι;
12 μετατιθεμένης γὰρ τῆς ἱερωσύνης ἐξ ἀνάγκης καὶ νόμου μετάθεσις γίνεται.
13 ἐφ’ ὃν γὰρ λέγεται ταῦτα φυλῆς ἑτέρας μετέσχηκεν, ἀφ’ ἧς οὐδεὶς προσέσχηκεν τῷ θυσιαστηρίῳ ·
14 πρόδηλον γὰρ ὅτι ἐξ Ἰούδα ἀνατέταλκεν ὁ κύριος ἡμῶν, εἰς ἣν φυλὴν περὶ ἱερέων οὐδὲν ⸃ Μωϋσῆς ἐλάλησεν.
15 Καὶ περισσότερον ἔτι κατάδηλόν ἐστιν, εἰ κατὰ τὴν ὁμοιότητα Μελχισέδεκ ἀνίσταται ἱερεὺς ἕτερος,
16 ὃς οὐ κατὰ νόμον ἐντολῆς σαρκίνης γέγονεν ἀλλὰ κατὰ δύναμιν ζωῆς ἀκαταλύτου,
17 μαρτυρεῖται γὰρ ὅτι Σὺ ἱερεὺς εἰς τὸν αἰῶνα κατὰ τὴν τάξιν Μελχισέδεκ.
18 ἀθέτησις μὲν γὰρ γίνεται προαγούσης ἐντολῆς διὰ τὸ αὐτῆς ἀσθενὲς καὶ ἀνωφελές,
19 οὐδὲν γὰρ ἐτελείωσεν ὁ νόμος, ἐπεισαγωγὴ δὲ κρείττονος ἐλπίδος, δι’ ἧς ἐγγίζομεν τῷ θεῷ.
20 Καὶ καθ’ ὅσον οὐ χωρὶς ὁρκωμοσίας οἱ μὲν γὰρ χωρὶς ὁρκωμοσίας εἰσὶν ἱερεῖς γεγονότες,
21 ὁ δὲ μετὰ ὁρκωμοσίας διὰ τοῦ λέγοντος πρὸς αὐτόν · Ὤμοσεν κύριος, καὶ οὐ μεταμεληθήσεται, Σὺ ἱερεὺς εἰς τὸν αἰῶνα ),
22 κατὰ τοσοῦτο κρείττονος διαθήκης γέγονεν ἔγγυος Ἰησοῦς.
23 Καὶ οἱ μὲν πλείονές εἰσιν γεγονότες ἱερεῖς διὰ τὸ θανάτῳ κωλύεσθαι παραμένειν ·
24 ὁ δὲ διὰ τὸ μένειν αὐτὸν εἰς τὸν αἰῶνα ἀπαράβατον ἔχει τὴν ἱερωσύνην ·
25 ὅθεν καὶ σῴζειν εἰς τὸ παντελὲς δύναται τοὺς προσερχομένους δι’ αὐτοῦ τῷ θεῷ, πάντοτε ζῶν εἰς τὸ ἐντυγχάνειν ὑπὲρ αὐτῶν.
26 Τοιοῦτος γὰρ ἡμῖν καὶ ἔπρεπεν ἀρχιερεύς, ὅσιος, ἄκακος, ἀμίαντος, κεχωρισμένος ἀπὸ τῶν ἁμαρτωλῶν, καὶ ὑψηλότερος τῶν οὐρανῶν γενόμενος ·
27 ὃς οὐκ ἔχει καθ’ ἡμέραν ἀνάγκην, ὥσπερ οἱ ἀρχιερεῖς, πρότερον ὑπὲρ τῶν ἰδίων ἁμαρτιῶν θυσίας ἀναφέρειν, ἔπειτα τῶν τοῦ λαοῦ τοῦτο γὰρ ἐποίησεν ἐφάπαξ ἑαυτὸν ἀνενέγκας )·
28 ὁ νόμος γὰρ ἀνθρώπους καθίστησιν ἀρχιερεῖς ἔχοντας ἀσθένειαν, ὁ λόγος δὲ τῆς ὁρκωμοσίας τῆς μετὰ τὸν νόμον υἱόν, εἰς τὸν αἰῶνα τετελειωμένον.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése